Slik kan du slappe av etter trening

Det finnes tid før og etter trening: Og noen dager bør dedikeres til hvile og restitusjon.

Slik kan du slappe av etter trening


Trening er godt for både kropp og sinn, og alle mennesker bør være i fysisk aktivitet i løpet av dagen, eller hvert fall uken. Det finnes også tid før og etter trening, og noen dager bør dedikeres til hvile og restitusjon. Her er det mye du kan gjøre.


Ty til underholdning
Når du har fri tid og ønsker å gjøre noe moro, så er nettbasert underholdning midt i blinken. Her finnes det mye å velge mellom, og noe av det som har blitt enormt populært den siste tiden, er online casino som Casumo. Her kan spille en rekke forskjellige spill, som klassikerne poker, blackjack og rulett, eller spinne på spilleautomater. Hos Casumo finnes det en rekke gode spill, og ikke minst bonuser som gjør det ekstra spennende å spille. Når man driver med noe man virkelig liker så er det lettere å slappe av og nyte tiden med seg selv.

Sov godt
Når du skal restituere fra lange og harde treningsøkter, så er søvn viktig. Du bruker sikkert mye tid på å lese gode triatlon tips som gjør at du presterer bedre, men det er også viktig at du prioriterer søvnen. Det er her kroppen får tid til å slappe helt av, og bygge muskler. Det sies at man burde ha rundt 8 timer med søvn om dagen som et voksent menneske. Det er også viktig at søvnen du får er av høy kvalitet, slik at kroppen kan gjøre seg klar for en ny dag. Man har også påvist at søvn har mye å si for hjernefunksjonalitet, stress og konsentrasjon.

Aktiv hvile
Hvis du har hatt treningsøkter som ikke er så harde, så kan du fint ha dager med aktiv hvilke. Dette vil si at du har pause fra det du normalt gjør, for eksempel vektløfting eller triatlon, mens du fortsatt holder kroppen aktiv. Det kan være å gå en tur, drive med yoga, pilates eller en lett joggetur. Det føles bra å holde kroppen aktiv, og selv om du vil restituere så vil ikke noe aktivitet ødelegge det. Man kan fint øve opp til det neste triatlon selv om man har en hviledag.

Spis!
En av de mange fordelen med å trene, er at man også kan spise godt. Det er også utrolig viktig å spise mye og riktig hvis man ønsker å se resultater fra treningen. Nå om dagen er det stadig nye dietter som dukker opp, og disse kan fungere for mange. Andre liker å spise det de selv ønsker, men i modererte mengder. Uansett hva du ønsker å spise, så er det viktig at du får i deg nok proteiner, sunt fett, fiber osv.
Aktivitet er utrolig viktig for oss mennesker, og det har vist å ha stor påvirkning på vår psykiske helse også. Det finnes tid for trening, og tid for å slappe av, og begge delene er utrolig viktig. Pass på å gjøre det som du liker for å belønne at du tar vare på kroppen din.





Få de beste tipsene rett i innboksen!


Les også