Bruk av internetteknologi for å forberede seg til triathlon

FORBEREDE TIL TRIATHLON: Hvordan kan du bruke internetteknologi til å forberede deg til triathlon? Illustrasjonsfoto: Unsplash.com


Bruk av internetteknologi til å forberede seg til triathlon


Enten det er for å holde treningsmotivasjonen oppe, ha en oversikt over treningen eller planlegge måltider finnes det mange applikasjoner og programmer man kan bruke som gode hjelpemidler.

Særlig treningsapper har blitt utrolig populært og det fins et enormt utvalg å velge mellom.



Det er derimot også viktig å ta seg pauser fra treningen og la kroppen få tid til å restituere seg. Ønsker man likevel litt spenning mens man slapper av på sofaen kan man få utløp for konkurranseinstinktet gjennom å spille på et live casino ved å besøke no.bingo.com/livecasino. På denne måten kan du la kroppen få hvile uten at du behøver å kjede deg.


Unngå å miste motivasjonen


Nesten uansett hva man trener til eller jobber med kan det være vanskelig å holde motivasjonen på topp over lengre perioder. Dette er gjerne ofte tilfellet når man trener mye og selv om man virkelig elsker det man gjør er det naturlig å ha dager eller perioder hvor man er litt lei. Det finnes derimot mange apper som kan hjelpe deg å holde motivasjonen oppe.


Mange av dem har ferdige programmer slik at det er lettere å variere treningen og variasjon kan hjelpe til med å holde treningen morsom og interessant. I tillegg kan du ofte velge programmer med øvelser som fokuserer på spesifikke muskelgrupper. På denne måten kan du enkelt velge et program som passer i forhold til hvordan du ligger an i forhold til din triathlon treningsplan, og hvilke muskelgrupper du vet du må fokusere litt ekstra på for å se forbedringer.


Logg treningen din for å se fremgang


Dersom du har en oversikt over treningen din og kan sammenligne hvordan du har gjort det i løpet av forskjellige økter er det lettere å se fremskritt i treningen din. Det fins mange gode apper som bruker GPS for å vise deg rutene du har fullført, hvilken hastighet du hadde i snitt og hvor langt du har bevegd deg. Trener man til et triathlon har man gjerne bestemte delmål når det kommer til å fullføre distanser med en viss hastighet eller på en bestemt tid.


Har du for eksempel et mål om å fullføre 10 km på en viss tid kan det være svært nyttig å ha en app som registrerer detaljene for treningene dine. Ved hjelp av en app kan du enkelt se om du har forbedret tiden din eller ikke og du kan se når du hadde din beste tid osv. Apper som Runkeeper og Endomondo er blant de mest populære innenfor dette feltet.


Planlegg måltider


For mange spiller maten en stor rolle og det kan også her være vanskelig å alltid ha en oversikt over hva man har spist, hvor mye og når. Det finnes derimot et stort utvalg av apper som kan hjelpe deg å planlegge måltider og som kan fortelle deg næringsinnholdet i det du spiser. På denne måten vil det være langt lettere å kunne oppnå målene dine når det kommer til diett.




Få de beste tipsene rett i innboksen!


Les også